fredag 2 mars 2012

Halvfemman

Dagens snabbaste: kl 16.34 och andremaskinisten säger:
- Halvfemma hos motorman!
Verktyg flög på plats, oljedräll evaporerade och ombyte till rena kläder skedde  i hissen påväg upp. Aaah, det är fredag! En av alla dessa dagar som absolut inte spelar någon roll om man går vakt, men som är en upptrappning, en föraning om att helg är att vänta om man jobbar 8-17 ombord. Herregud vad god den är, den där ölen som markerar att dagen är slut.

Ehrmm. För mig satte den visst inte bara stopp för dagens arbete, utan även alla andra planer som inkluderade: viktiga mail, träna och sy lite på mitt ombordprojekt.

Nu sitter jag istället och lyssnar på den enda skivan jag har på datorns hårddisk: Miike Snow. Det är inte fy skam. Jag tänker på sensommaren som jag förhoppningsvis kommer att få spendera hemma i STHLM och till största delen på Berns terass, kanske lyssnandes på Miike.

Imorgon lördag. Nu snurrar länsvattenseparatorer, kylvattensystem, brännoljesystem och hjälpkärror i huvudet på mig, så jag ser fram emot lite hederliga lördagsrutiner som brukar innebära vaskning. Jag verkar finna trygghet i städredskap när jag blir osäker på min kunskap. Det bådar inte gott.

Inga kommentarer: